فعالیت های با کمک سگ جیبی خوشگل، سفید، کوچک در 3 نوع مختلف در مدارس می تواند به نیازهای آموزشی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان کمک کند. علاوه بر این، آنها می توانند شکل موثری از درمان سلامت روان غیر بالینی برای کودکان و نوجوانان باشند.
در بریتانیا، محبوبیت سگ های مدرسه در حال افزایش است، با این حال، اطلاعات کمی در مورد اینکه چگونه والدین از فعالیت های کمک سگ به عنوان یک گزینه درمانی درک می کنند، شناخته شده است.
این مهم است زیرا ادراکات والدین می تواند بر مشارکت تأثیر بگذارد، در حالی که عدم آگاهی می تواند مانعی برای درمان شود. این مطالعه از یک طرح مقطعی برای بررسی کمی میزان پذیرش فعالیتهای با کمک سگ در میان والدین ساکن بریتانیا (n = 318) کودکان شش تا ۱۶ ساله (M = 10.12، SD = 3.22) استفاده میکند.
یک نظرسنجی آنلاین از یک ارزیابی درمانی برای تعیین مقبولیت در سه مورد استفاده استفاده کرد. اینها شامل خواندن کودک برای سگ ها برای بهبود مهارت های سوادآموزی، تعامل یک به یک کودک برای تقویت عزت نفس و مهارت های اجتماعی بیشتر، و سگ کلاس درس برای بهبود رفتار و انگیزه دانش آموزان بود.
علاوه بر این، از مقیاس اختلال اضطراب فراگیر برای رتبه بندی اضطراب کودک به عنوان بالا یا پایین استفاده شد، که در آن نمره بالا برابر یا بالاتر از آستانه مرزی بالینی بریتانیا بود.
نتایج نشان داد که فعالیتهای به کمک سگ نسبت به موارد استفاده اجتماعی و خواندن برای رفتاری کمتر قابل قبول است. علاوه بر این، والدین کودکان دارای اضطراب بالا نمرات مقبولیت بالاتری نسبت به والدین کودکان با اضطراب پایین برای موارد مطالعه و استفاده اجتماعی داشتند اما در مورد استفاده رفتاری نه.
این یافتهها نشان میدهد که پذیرش والدین بریتانیا از فعالیتهای با کمک سگ در مدارس با نمره اضطراب کودک واسطه میشود. علاوه بر این، ممکن است والدین نسبت به سایر انواع فعالیتهای مدرسهای با کمک سگها از مزایای سگهای کلاسی آگاهی کمتری داشته باشند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.